Kiedy w latach 90' wytwórnia kupiła prawa do realizacji, główną rolę zaproponowano Melowi Gibsonowi.
Rob Lowe swoją część nagrał w jeden dzień.
Kiedy Academy of Tobacco Studies zostaje zamknięta, znak, który jest ściągany z budynku, jest inny niż ten z początku filmu.
Po ukazaniu się artykułu Heather Nick prowadzi konwersację ze swoim synem, trzymając w ręku butelkę coli. Między ujęciami ilość coli w butelce stopniowo maleje.
Podczas kolacji, na której poznajemy przyjaciół "po fachu" Nicka (MOD Squad), krawat lobbisty ds. broni zmienia się po retrospekcji o Wietnamie.
W scenie, gdy Bobby chce dać Nickowi pistolet, między ujęciami zmienia się położenie jego palca na pistolecie.
Podczas spotkania Nicka z przyjaciółmi (MOD Squad) Polly bierze z talerza kawałek ciasta z serem, mieszając serową polewę. Jednak już w następnym ujęciu ciasto jest w jednym kawałku. Chwilę później, gdy Nick spogląda na to samo ciasto, na talerzu serowa polewa znowu jest zmieszana z ciastem.
W scenie kolacji Nicka z Heather między ujęciami zwiększa się ilość wina w kieliszku kobiety.
Pod koniec filmu, gdy Nick Taylor zeznaje przed komisją, widoczna jest siedząca za nim pulchna kobieta, jednak w kolejnych ujęciach widzimy już zamiast niej starszego mężczyznę.
W scenie, w której Nick rozmawia z prasą i opowiada o rozwiązłej naturze dziennikarki Heather, akcja przenosi się do biura, w której kobieta pracuje. Widać wtedy, że monitory dziennikarzy są zupełnie niepodłączone do klawiatur, wykluczając tym samym możliwość pracy.
Gdy Billy opisuje dla Nicka wygląd dziennikarki Heather, oznajmia, że kobieta ma niebieskie oczy. Jednak gdy ją poznajemy, widzimy, że jej oczy mają kolor brązowy.
W scenie w restauracji, gdy Polly i Nick dyskutują na temat szkodliwości alkoholu, widzimy, że włosy kobiety są schowane za jej uszami. Jednak w następnym ujęciu jej włosy swobodnie opadają na uszy. Jeszcze w następnym - schowane są za uszami.
Film kręcono w Los Angeles (Kalifornia, USA) i w Waszyngtonie (Dystrykt Kolumbii, USA).
Budynek The Academy of Tobacco Studies w Waszyngtonie jest naprawdę budynkiem Ministerstwa Pracy (Department of Labor's Frances Perkins Building).
Podczas całego filmu nie ma jednej sceny, w której ktokolwiek pali papierosy. Za wyjątkiem czarno-białego filmu, który ogląda Naylor, nie jest widziany nikt trzymający papierosa.
Sam Elliott, grający byłego kowboja z reklamy Marlboro, chciał, by jego postać odmówiła przyjęcia pieniędzy. Jason Reitman, reżyser, spędził trzy godziny przekonując go do zagrania zgodnie ze scenariuszem.